RaptoreQ
<<--ADMINISTRATOR-->>
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bełchatów / Okrzei Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:34, 01 Kwi 2008 Temat postu: Co robić aby jazda była jeszcze lepsza |
|
# Zawsze chowaj swój portfel i klucze w jednej kieszeni ( najlepiej w kurtce ) przed włożeniem jednoczęściowego kombinezonu przeciwdeszczowego abyś nie musiał zakładać go ponownie kiedy zorientujesz się , że klucze i portfel ciągle są w kieszeni spodni.
# Często sprawdzaj ciśnienie w oponach, najlepiej raz w tygodniu. Od tego najbardziej zależy przyczepność motocykla i Twoje bezpieczeństwo.
# Podczas wypadów z kolegami nigdy nie daj się podpuścić do jazdy powyżej swoich możliwości. Może to być niewidoczną pułapka i jeżeli w nią wpadniesz wszystko najczęściej kończy się nieszczęśliwie. Jadą za szybko – wycofaj się! To znacznie lepsze niż kilkumiesięczna rehabilitacja
# Nie ćwicz jazdy na gumie w wietrzne dni. Jeżeli jednak postanowisz poćwiczyć, bądź przygotowany na ewentualne skutki L
# Zawsze miej w schowku pod siedzeniem małą rolkę taśmy izolującej. Za jej pomocą skleisz rozerwany zamek, przytrzymasz pękniętą szybkę w kasku, podkleisz uszkodzenia po szlifie i milion innych zastosowań.
# Jeżeli właśnie masz wypadek, staraj się nie spinać mięśni, łatwiej powiedzieć niż zrobić ale im bardziej się rozluźnisz , będziesz spokojny i pozwolisz swoim skórzanym ubraniom wypełnić swoje zadanie , tym mniej odniesiesz obrażeń . Chyba, ze nie masz ubrania i jeździsz w koszulce i spodenkach L I jeszcze jedno, nigdy nie próbuj wstawać zanim się nie zatrzymasz. Wiesz jak trudno chodzi się z prędkością 50km/h!
# Staraj się nie ubierać pełnych kasków podczas jazdy na czoperze albo na krosie, chyba ze chcesz być uznany za dupka bez stylu...
# Jeżeli jesteś chory albo masz katar i kichasz w czasie jazdy w kasku pamiętaj, aby w domu dokładnie go wyczyścić, w przeciwnym razie wyobraź sobie co może się stać za jakiś czas kiedy zagnieżdża się w nim bakterie, nie będziesz mógł zamknąć szybki, nie pozwoli Ci na to cudowny zapach wewnątrz.
# Kiedy zamykasz swój motocykl łańcuchem za tylne koło do np.: słupa, staraj się zapiąć go tak ciasno jak to możliwe. Nie zostawiaj miejsca na ewentualne piła młotem czy cokolwiek, czego złodziej używa.
# Zawsze miej przy sobie kombi przeciwdeszczowy. Nie pożałujesz.
# Nigdy nie wkładaj spodni z ubrania przeciwdeszczowego w buty
# Nie nakładaj żelu na włosy przed włożeniem kasku. Musisz wyglądać ładnie jak zdejmiesz a nie kiedy masz go na głowie. Weź żel ze sobą. J
# Kiedy jedziesz jako pasażer połóż ręce na tył baku. Podczas przyspieszania będziesz mógł przytrzymać się kierowcy a podczas hamowania oprzesz się o tył baku
# Podczas jazdy zawsze trzymaj jeden palec na hamulcu. W razie niebezpieczeństwa oszczędzisz kilka milisekund.
# Jeżeli złamiesz kość podczas wypadku nie próbuj naśladować chłopaków z GP i jeździć motocyklem po 6 tygodniach. Daj kościom czas na zrośniecie się albo skończysz z dużo większym problemem. Po nasmarowaniu łańcucha motocykl powinien postać co najmniej 15-20 minut zanim zaczniesz jeździć w przeciwnym razie 50% smaru spłynie i znajdzie się na Twoich spodniach i moto.
# W czasie ciepłych dni w lecie nie jeździj w koszulce i spodenkach. Przy prędkości około 100/h nawet deszcz może być bolesny nie mówiąc już o kamykach no i te pompujące się powietrzem spodenki, podwinięta koszulka.
# W deszczowa pogodę używaj najpierw tylnego hamulca a następnie przedniego, w znacznym stopniu zredukuje to możliwość uślizgu przedniego koła na mokrej nawierzchni.
# Nie susz mokrych ubrań skórzanych na kaloryferze. Po takim suszeniu skora traci elastyczność i ulega transformacjom a farbowane miejsca mogą zmienić intensywność barwy albo wyblaknąć. Kiedy zechcesz je założyć może okazać się ze nie pasują już tak dobrze na Ciebie jak przed szybkim suszeniem.
# Zawsze wóź ze sobą paczkę prezerwatyw w schowku pod siedzeniem na wypadek gdyby w tarasie skończyła ci się benzyna. Poza wiadomym zastosowaniem 1 gumka może pomieścić nawet do 2 litrów benzyny.
# Nigdy nie nadużywaj prędkości w strefach z ograniczeniem prędkości na osiedlach mieszkalnych. Każdy wie ze to jest głupie, niebezpieczne, aspołeczne oraz prosta droga do nasłuchanie się wyzwisk w razie zatrzymania.
# Podczas „ stawiania na koło „ pojazdów o mniejszej pojemności np.: skuterków warto spuścić trochę powietrza z tylnej gumy, co znacznie zmniejszy jej tendencje do rozjeżdżania się jej na lewo i prawo.
# Zawsze patrz tam gdzie chcesz pojechać a motocykl pomknie właśnie w tym kierunku. Ta zasada jest stara jak świat i zawsze się sprawdza. Na przykład, kiedy znajdziesz się w awaryjnej sytuacji (nagłe hamowanie, ciasny zakręt) zawsze szukaj ewentualnej przestrzeni, w którą się jeszcze zmieścisz, nie patrz w zbliżający się samochód albo szeroką ścianę.
Napisane wg. brytyjskiego miesięcznika TWO nr. 9.02
Artykuł ze strony [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez RaptoreQ dnia Wto 16:35, 01 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|